Fullspäckad helgplanering

Idag hade vi en kort fredag i skolan, vi slutade redan vid 11. Jag gick ut med Helenas och Chrilles hundrackare och hämtade hem min egen. Vi provar nämligen en delad vårdnad modell här i familjen Olsén. Där vi rycker in och passar hundarna ihop på dagarna. Det fungerar jätte bra, vad mycket enklare allt blir om man hjälps åt! Ett guldläge.

Det kändes väldigt överkommligt att vi slutade så tidigt just idag, eftersom jag inte kunde somna igår. När jag kom hem från jobbet i natt, varvade ner, tog en dusch och åt en smörgås så hade klockan sprungit iväg till 04:30. När jag väl somnade vet jag inte, och tur är kanske det. Väckarklockan ringde kvart i sju. Jag var så där kräktrött hela förmiddagen och tog mig en liten nätt powernap när jag kom hem. Gud så skönt det var.

Jag har en ledig helg framför mig, inga jobbpass väntar, men jag känner mig inte speciellt ledig. Ikväll ska vi ut och äta en snabbis och sen ska jag hem och sova tidigt, eftersom jag måste ladda inför högskoleprovet imorgon. Halv nio till fem ska jag sitta bänkad i ett av universitetets klassrum och skriva prov i rasande fart. Det är lite ångestladdat efter som det måste gå bra.

När det där rackarns provet är skivet har vi bara roliga saker kvar på helgplaneringen. Lördag e.m. åker vi raka vägen till Linköping på släktmiddag och där efter ut till mamma och pappa på landet. På söndag morgon åker i samlad trupp vi upp till Stockholm och hälsar på Richard och hans familj. Någonting jag längtat efter länge.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0