Hösten gör mig trött.

Skolan tog slut tidigt idag, våra lärare var på seminarium och styrde med ett EU projekt, så vi fick tre timmar ledigt mitt på dagen. Jag passade på att göra min sambo sällskap på jobbet. Vi har gjort mäklar saker. Eller, jag och Ester har sällskapspromenerat bredvid min sambo som själv har gjort sitt mäklar-göra, mer eller mindre på det sättet gick det till. Det snålblåste och regnade, oktobervädret visade sitt sanna jag. Sen tog jag mig en liten lur i bilen medans han kuskade fram och tillbaka i regngråa östergötland på diverse ärenden. Jag sov. Tungt. Jag tycker om att åka bil, det är rogivande. Och sövande. 

I natt sov jag riktigt dåligt, jag försöker intala mig att det är anledningen till att jag fortfarande är så trött. Men nej, det är säkerligen hösten. Jag kan lika gärna erkänna det, jag blir så här trött av hösten varje år. Usch och fy. Jag behöver solsemester. Eftersom det inte är på tapeten har jag piggat upp situationen med nya höstskor istället. Lycka som lycka just nu. Jag nöjer mig med vilken som.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0