Enoteket

I fredags provade vi stans nya restaurang, Enoteket, det har varit väl omtalat den senaste veckan och jag såg verkligen fram emot att gå dit. Det var kanonmysigt inrett. Golvet var riktigt fint, kaklat i klara färger och mönster. Atmosfären i restaurangen kändes precis lagom rörig, varm och hemtrevlig. Ljudnivån var ganska hög men det gör inte mig någonting. Vi såg flera bekanta ansikten i personalen också och det är alltid trevligt. Vinotek konceptet med liknande dispensers där man själv väljer sitt vin och antal cl. är kul, speciellt eftersom vi inte tidigare har det i Norrköping. 

Mindre bra var att vi blev vi placerade i café-delen eftersom vi var så många som 15 personer i vårt sällskap, där var det inte ett dugg mysigt och rätt kallt med. Sen var jag inte helt nöjd med maten heller måste jag säga, nästa gång ska jag beställa pasta eller pizza, inte svärdfisk. De stenugnsbakade pizzorna såg fantastiska ut. Om inte annat är det ett trevligt ställe att gå till på after-work, beställa in lite antipasto och ta ett glas vin. Vi kommer tillbaka.


http://www.enoteket.se/



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0