Mini cupcakes

Jag letar fortfarande efter det perfeka grundreceptet på chokladmuffins, lättare sagt än gjort, helst ska det smaka lite brownie/kladdkaka och vara riktigt mastigt, lite kladdiga i mitten förstås samtidigt som de ska bli höga och luftiga. Här om dagen provade jag ett recept med gräddfil i och smälte choklad (70% kakao) i smeten, men fortfarande är jag inte riktigt där..

Små söta muffins - stora som en femkrona ungefär, med chokladfrosting, ätbart glitter och strössel (citron, hallon och viol).


Kommentarer
Postat av: Pernilla

Du har förstås redan testat receptet i den där smarriga boken Muffins? Av alla chokladmuffins vi bakat, så blev de klart bäst. Trycker man i bitar av choklad, så tror jag att det kan bli en vinnare av rang. :)

2011-04-21 @ 10:05:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0