Kardemummabullar och dietmat

Att gå på diet måste vara det tråkigaste i världshistorien! Verkligen det tristaste, tråkigaste, träääligaste. Jag som älskar god mat, har fullkomligt dille på allt med socker i och utöver det älskar att laga mat och baka. Jag läser en hel del näringslära i skolan och jag känner att det är hög tid att försöka ta till sig ett och annat inför beach 2011, men det är så rackarns tråkigt och jag är hemskt dålig på att tänka på vad det jag stoppar i mig innehåller. Högst 10 g. sockerarter per 100 g., långsamma kolhydrater och gud vet vad.

Ikväll har jag löst det genom att äta lite proteinrik dietmat (tonfisk och keso) samtidigt som jag styr upp en sats kardemummabullar. Kompromiss kallas det kanske?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0