SatsAfro

Härre gud, döda mig genast eller åtminstone skonsamt. Det var det värsta jag har varit med om. Träningsmässigt i alla fall. Inte för att jag blev tröttare än vanligt, eller för att det kändes speciellt tufft för min taskiga kondition. Snarare blev det inte så hemskt mycket med det, för min del. Lite vekare än innan var jag när jag gick ut, men det hade nog mest med att göra att jag redan vid intåget i träningssalen hade ont i musklerna sen Yogan i söndags.

Det sa bara svisch så var passet igång till bongotrummor och gälla skrik. Jag hann aldrig förstå vad som drabbat mig.

Ledaren och deltagarna for runt helt utan hämningar. Framåt, tripp-tripp-spark och snurr, hoppa som en gorilla, svinga med armarna åt alla håll, dyka framåt och hoppa bakåt, rulla runt, göra en piruett, en volt på tvärsan och stoppa ner dig i byxfickan på grannen till vänster. Sen runt igen och allt från början.

Jag försökte verkligen, det gjorde jag, skam den som ger sig. Ledaren tittade lite vänligt på mig och skakade på huvudet samtidigt som hon gav mig tummen upp när jag krockade med de stackare närmast mig, eller när jag hoppade balettskutt till höger när alla andra for åt vänster. 

30 min. in i passet började jag istället improvisera egna övningar som jag kände inte var direkt skadliga för de andra i salen, dvs. där jag höll mig lite på samma ställe, bara studsade upp och ner i någorlunda samma tempo som de andra. Straxt efter det tog tålamodet slut och jag gav upp helt, tog min vattenflaska och satt mig skamset i bakgrunden för att invänta stretchingen.

Så fort jag satt min lilla rumpa ner så frågade ledaren högt och tydligt i mikrofonen om jag var okej? Hade jag gjort mig illa? 

-Nejdå, det är bara bra med mig. Jag vill bara sjunka genom golvet och ta med mig min obefintliga koordinationsförmåga ner i det svarta djupet. Aldrig någonsin tidigare har jag skämts så mycket över min till synes ostyriga ovilliga kropp i hela mitt liv. Jag menar, tack som frågar.

Kommentarer
Postat av: Micaela

hahaha! Bra där :) Vi kan gå dit och skämmas tillsammans sen när jag skaffat kort :)

2010-09-21 @ 20:02:26
URL: http://micaelasstrom.blogg.se/
Postat av: Elisa

Åh, guld! Jag blir sååå glad. Vi ska svettas ihop Mickan! :)

2010-09-22 @ 06:02:12
URL: http://airaudo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0