Officiellt intåg.

Mörkret har lagt sig, omslutit det lilla landet i way up north. Har ni känt det? Han slickade sig om sina köttiga läppar och öppnade sitt gap. Sen försvann ljuset och hoppet om livet med det.

Det är ett dött lopp för mig. Oktober är knappt här och jag känner mig redan ihålig, till snudd på genomskinlig. Lager på lager av stickade tröjor och raggsockor hjälper inte. Jag fryser under mina dubbla duntäcken på nätterna. Sover med kläderna på och hör hur mina tänder skallrar. Hyreshus är uppvärmda ungefär som mejeriavdelningen på Ica. Jag mins inte hur det kändes att vara varm längre och det här har bara börjat. 

Man skymtar bara hjärtat genom revbenen som krampaktigt kämpar för att hålla igång blodomloppet, som i motvind när luften blir kallare och minusgraderna kommer krypande. Man kan redan se ett nät av gråblå ådror genom min piggmentlösa hud. Ett par veckor till och jag är upplöst till intet.

Sommaren kommer aldrig mer tillbaka. Ljuset har vi sett för sista gången. Nu har vi ingenting kvar.

Kommentarer
Postat av: Micaela

haha men du tog dig dit iaf! :D Nu jäklar Elisa som vi ska träna i veckan!! ;)

2010-10-03 @ 21:00:53
URL: http://micaelasstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0