Idag har jag i alla fall känt mig pigg och alert i sju och en halv timme.

Det är så mycket mer än vad jag brukar vara. Redan så där halvvägs in på första föreläsningen brukar jag känna hur det blir dimmigt framför ögonen och resten av dagen tar jag mig igenom på ren muskelstyrka. Idag slog tröttheten in först efter lunch, vilket känns helt överkomligt, jag vaknade faktiskt 05:30 och har varit i farten sedan dess.

Det är andra dagen av totalt sju som jag stolt kan titulera mig bilburen på heltid. Jag har fått förtroendet att låna en av min brors familjs bilar medan de simmar och solar på Gran Canaria en vecka.

Jag stoppar alltså in Esset i bilen på morgonen och styr till skolan. På rasterna promenerar vi i parken här runt Marieborg ihop, när jag har föreläsning sover hon gott och när klockan ringer ut styr vi hemåt. Det är så fruktansvärt bekvämt! Hon slipper vara hemma ensam och jag slipper ha dåligt samvete.

Sen känns det förstås oerhört lyxigt med en bil helt till sitt eget förfogande. Inte för att jag har kört någon annanstans, utan bara för att jag kan.

Min favoritbil är en Clio, helst skulle den vara röd förstås. Parkera den utanför porten tack och stoppa nyckeln i brevinkastet.

Toudels!

Kommentarer
Postat av: Micaela

Jaaaa! På fredag it is! :D Då börjar allvaret!

2010-09-22 @ 18:02:33
URL: http://micaelasstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0