Köttgryta på fransyska och olycka i köket



Igår kväll la jag grytbitar av fransyska i marinad i en kastrull, satt på ett lock och stoppade in den i kylskåpet för att vila. Idag luktade allt i kylskåpet vitlök men det var det värt. Jag lät grytan puttra i 1,5 timme ungefär och tro att det blev gott. Mm! Så gott att jag glömde föreviga på bild innan jag serverade. 



Tre matlådor med härlig köttgryta och fina rosa lock på toppen. Tre små luncher till gråa vinterdagar med söndagsmiddags touch, skjuts in i frysen.



När jag diskade gick en av mina favorit tallrikar sönder och RITSCH hoppade den rakt in i min hand. Humöret dalade och disken står kvar till bättre tider. Till synes inget blått blod i mig.



Tur att jag har vit choklad i guldpapper att trösta mig och min onda hand med.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0